donderdag 5 november 2015

3 kleine broches, een nieuwe Klimt, een nummerbord en een micro mozaiek

Geinspireerd door de micro
 maak ik ook wat klein werk.
inspired by the micro
i made some smaller peaces


 3 varianten broches
3 dirrerent brooches
tussen de 2,5 en 5cm
between 1-2 inch

 Ook is der weer een Klimt dame bij gekomen.
Wat groter dan de vorige en in een andere stijl.
And one other Klimt work
bigger than the earlier Klimts
but in mixes media
24-24 cm
9,5 inch square

verder maakte ik voor vrienden een nieuw
And for some friend I made
nummer plaatje t.g.v hun 50-ste verjaardag. 
Graag met deze cijfers die wel wit moeten zijn en graag al die warme kleurtjes erbij
Hieronder is nog het oude exemplaar nog te zien
a new door number
this was the old one
en dit is hem geworden.
Indirect methode
and this is the new one
20-20 cm
5 inch square

En ging ik op les bij vriendinnetje Ornella
om eens te ontdekken hoe de micro mozaïek in elkaar zit
en maakte dit hals-sieraad voor mijn dochter
I took a micro-mosaic class 
at www.ored.be
given by my friend Ornella
 to find out how this
micro-mosaic works.
I made this hanger for my daughter
 passend bij dochterlief haar ring.
een proces waar de smalti wordt verhit en gesmolten wordt
om vervolgend van deze hete glasbal draden
in verscheidene vormen te trekken
om deze eenmaal afgekoeld
af te vijlen tot korte lengtes
die dan weer geplaatst worden
in deze setting
ik deed hier 1,5 dag over
fitting with one of here favorite rings
a proces were the smaltiglass is melted
after that its a glowing bal
were I pulled threads 
in different shapes.
After cooling down 
I grinding this in shorth lengtes
this shorties are put is this setting
one by one
it took me 1,5 days 
0,5 bij 2 cm
2/8 by 2/3 inch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten